Ремонт след удар
Залепване на панели и носещи части

Залепване на панели и носещи части за ремонт на купето

  • Когато е невъзможно да се приложи пълен процес на заваряване или не е желателно да се монтира неконструктивна част в автомобила, лесно можете да използвате технологията на 3M за залепване на панели при ремонт.

    Този продукт може да се използва за залепване на тапицерии на врати, тавани, панели на задната странична част и странични стени в съответствие с инструкциите на производителя. 3M™ Лепило за залепване на панели е предназначено да осигури допълнителна якост на залепване на подменения външен панел, като същевременно осигурява защита от корозия. С доживотна гаранция срещу корозия, когато се използва в съответствие с указанията за употреба на 3M.

    3M™ Лепило за залепване на панели не е предназначено за залепване на конструктивни компоненти на автомобила, като вертикални колони, рогове или носещи рамки. Ако съществува съмнение дали даден компонент е конструктивен или не, то този компонент трябва да бъде заварен. За ремонти на конструкцията използвайте 3M™ Удароустойчиво структурно лепило.

Заваряване или залепване

Технология на 3M за залепване на панели при ремонт


  • Стъпка 1

    Стъпка 1

    Отстранете напълно боя, ръжда или замърсяване от повърхностите, които трябва да бъдат залепени, като използвате дискове за четкане и за почистване и отстраняване на покритие 3M™ Roloc™.

  • Стъпка 2

    Стъпка 2

    Изправете метала, затегнете частта на място и проверете дали е напасната.

  • Стъпка 3

    Стъпка 3

    Почистете всички части, които ще се залепят с препарат за почистване на лепила с общо приложение 3M™ 08984.

  • Стъпка 4

    Стъпка 4

    Поставете двойната картуша с лепило в апликатора. Развийте капачката на лепилото и излейте достатъчно, така че да изравните лепилото в двете картуши. Прикрепете и заключете смесващият накрайник към двойната картуша.

  • Стъпка 5

    Стъпка 5

    Нанесете капка лепило върху всички части, които трябва да се залепват (всички голи метални повърхности).

    Лепилото за панели притежава антикорозионни свойства и осигурява отлична адхезия към материали като алуминий, листов формовъчен материал (SMC), пластмаса със стъкловлакна (FRP), стомана и други...

  • Стъпка 6

    Стъпка 6

    Нанесете лепилото с инструмент (използвайки пластмасова шпатулка или четка), за да изградите основа, която осигурява защита от корозия.

  • Стъпка 7

    Стъпка 7

    Нанесете още малко лепило върху новия панел или върху вътрешния конструктивен елемент.

  • Стъпка 8

    Стъпка 8

    Напръскайте всички части, които ще се заваряват с покритие 3M™ 50410 Weld Thru II.

  • Стъпка 9

    Стъпка 9

    Закрепете със скоби панела в правилното му положение.

  • Стъпка 10

    Стъпка 10

    Разнесете с инструмент излязлото отстрани лепило, за да запечатате външната страна на шева по целия залепен ръб на панела.

  • Стъпка 11

    Стъпка 11

    Заварете на подходящите места. Заваряването може да започне веднага, след като панелът е фиксиран със скоби.

  • Стъпка 12

    Стъпка 12

    Напръскайте вътрeшната част на задния страничен панел и заварачните шевове с 3M™ Восък за вътрешни кухини 08901/08911 или 08909/08919.

  • Стъпка 13

    Стъпка 13

    При температура 23°С скобите може да се свалят след 4 часа. Ако има напрежение във връзката, частта трябва да остане притисната със скоби по-дълго време. Времето за съхнене може да се ускори чрез нагряване (температура не по-висока от 120°C в продължение на 45 минути). Изчакайте 24 часа лепилото да изсъхне преди автомобилът да се използва отново.

IRSA – удароустойчиво структурно лепило 3M™


Всеки път, когато трябва да използвате истинско структурно лепило за залепване, IRSA PN07333 е продуктът, който трябва да изберете. Няколко производители на оригинално оборудване го препоръчват за поглъщане на енергията при удар; това лепило може да се използва и за конструктивни части. То осигурява отлична адхезия към стомани с ниска и висока якост, както и към всякакви алуминиеви части.

  • Стъпка 1

    Стъпка 1

    Почистете областта с препарат за почистване на повърхности 3M™ VHB™ или препарат за почистване на лепила с общо предназначение 3M™ 08984, нанесен с професионална кърпичка за повърхности 3M™ 34567 или микрофибърна кърпа 3M™.

  • Стъпка 2

    Стъпка 2

    Отстранете напълно ръжда, грунд и боя от частите, които ще се залепват, заваряват или нитоват, като използвате шлифовъчен диск 3M Roloc™, едрина 80 / груб лентов шлайф Scotch-Brite™ или диск за подготовка на повърхности. Залепвайте само към чист, гол метал с премахната ръжда.

    Проверете напасването на всички части, включително нитовете и крепежните елементи, и намалете до минимум големите луфтове между фланците, за да осигурите равномерно залепване.

  • Стъпка 3

    Стъпка 3

    Извадете частта от автомобила.

    • На всички части, които ще бъдат заварявани с топим електрод в среда от инертен газ (MIG), трябва да бъде нанесено покритие 3M™ Weld-Thru II (PN50410) , съгласно указанията на кутията. Лепило не трябва да се нанася върху части, които ще бъдат заварявани с топим електрод в среда от инертен газ (MIG).
    • На всички места, които ще бъдат заварявани с контактно точково заваряване с притискане (STRSW), трябва да се нанесе 3M™ Удароустойчиво структурно лепило (PN07333) . На такива места не трябва да се нанасят покрития Weld-Thru.
    • На местата, които ще бъдат нитовани, трябва да се нанесе 3M™ Удароустойчиво структурно лепило (PN07333). На такива места не трябва да се нанасят покрития Weld-Thru.
  • Стъпка 4

    Стъпка 4

    Поставете картушата с лепилото в пистолета апликатор, отворете и изравнете картушата, като изкарате достатъчно продукт, за да сте сигурни, че излиза продукт и от двете части А и B. Прикрепете смесващ накрайник на 3M към картушата и го застопорете с помощта на втулката, доставена с картушата. Изкарайте и изхвърлете малко количество през смесващия накрайник.

  • Стъпка 5

    Стъпка 5

    Нанесете лепило върху всички голи метални повърхности на двата елемента, които ще залепвате. С помощта на пластмасова шпатула или четка за киселинни разтвори разнесете лепилото, така че да покриете всички голи метални повърхности.

  • Стъпка 6

    Стъпка 6

    Нанесете лепило с диаметър от 3 mm до 6 mm върху ЕДНАТА част, центрирано върху фланеца (или както е указано в Ръководството на производителя на оригиналното оборудване за ремонт след удар). При широки фланци или фланци с малки луфтове може да е необходимо повече лепило. Приложете достатъчно лепило, за да може да се запълнят всички кухини и да излезе лепило извън шева на фланеца, което показва, че връзката е напълно уплътнена.

  • Стъпка 7

    Стъпка 7

    Закрепете частите една за друга с препоръчаните от производителя механични крепежни елементи. Разнесете с инструмента всяко „изстискване“ на лепилото, за да уплътните външната част на шева по всички залепени краища.

  • Стъпка 8

    Стъпка 8

    Приложете контактно точково заваряване с притискане на подходящи места, докато лепилото не е изсъхнало. НЕ прилагайте заваряване с топим електрод в среда от инертен газ (MIG) през лепилото. Поставете нитове или други крепежни елементи, докато лепилото все още не е изсъхнало, обикновено това означава в рамките на 2 часа след нанасянето на лепилото.
     

    • ВНИМАНИЕ: Лепилото може да е запалимо. Заваряване с топим електрод в среда от инертен газ (MIG) трябва да се прави на най-малко 50 mm от лепилото. Както при всяка заваръчна операция, трябва да има на разположение подходящ пожарогасител и да се внимава за появата на дим или пламък.
    • Може да се прилага контактно точково заваряване с притискане, докато лепилото не е изсъхнало.
  • Стъпка 9

    Стъпка 9

    Напръскайте вътрешните кухини и всички заварени шевове с 3M™ Восък за вътрешни кухини, кехлибарен или прозрачен.

  • Стъпка 10

    Стъпка 10

    Ако частите само се залепват, притискащите скоби могат да се свалят след 8 часа при температура 23°C.

      

    • Ако температурата е под 23°C и/или ако има напрежение върху елемента/връзката, частите трябва да останат притиснати със скоби за по-дълго.
    • Времето за съхнене може да се ускори чрез нагряване (максимум 80°C в продължение на 30 минути) до 2 часа след нанасянето на лепилото.
    • Ако се използват нитове или контактно точково заваряване с притискане (STRSW) притискащите скоби могат да се свалят веднага.

     

Оставете 24 часа при минимална температура 23°C, преди да върнете автомобила в движение.