Ремонт след удар
  • Стъпка 2 – шлайфане

    Стъпка 2 – шлайфане

    След това шлайфайте повърхността с ексцентрик шлайф машина с 3 mm ход на шлайфане, снабдена с мека опорна и преходна подложка за допълнително буфериране. Идеалният абразив за този процес, е специалният E-coat Disc 3M™ Hookit™ Абразивен диск 337U, клас P320.

  • Step 5 b - Blending area preparation - whole area

    Step 5 b - Blending area preparation - whole area

    To prepare the whole blending area, use 3M P1000 abrasive (e.g.. 260L, Flexible Disc or Trizact™) with an interface pad on a DA machine.

Ефикасно шлайфане за ремонт след удар

Ефикасно шлайфане за ремонт след удар

  • Абразивните материали на 3M осигуряват основа за получаване на най-добри резултати при боядисване. Портфолиото включва шлифовъчни дискове и ленти, абразиви за ръчно и мокро шлайфане. Правилният избор на абразиви играе ключова роля за получаването на перфектен резултат при боядисването на автомобили. Независимо дали става дума за процеса на подготовка, за сухо шлайфане на грунд или за фина шлифовка преди боядисване, нашите качествени абразиви и допълнителен асортимент от аксесоари ви помагат безопасно и ефективно да извършвате своята работа, особено ...

      

     

Ръководство по стъпки за шлайфане при ремонт на автомобили


шлайфане на кита – подготовка за нанасяне на грунд

  • Стъпка 1 – почистване на мястото

    Стъпка 1 – почистване на мястото

    При подготовката за нанасяне на кита почистете ремонтирания участък и отстранете всички частици боя и ръжда. Шлайфайте до гол чист метал, като използвате Cubitron™ II 150+ на ексцентрик шлайф машина, за да постигнете желаната повърхност за нанасяне на кит.

  • Стъпка 2 – нанасяне на сухо контролно покритие и очертаване на контура за изглаждане

    Стъпка 2 – нанасяне на сухо контролно покритие и очертаване на контура за изглаждане

    Нанесете 3M Сухо контролно покритие, за да се покажат всички драскотини 150+, а след това загрубете изострен край около голия метал с Cubitron™ II 220+, за да се предотврати проникването на разтворители от кита в ръбовете, което може да доведе до раздуване.

  • Стъпка 4 – нанасяне на сухо контролно покритие върху изсъхналия кит

    Стъпка 4 – нанасяне на сухо контролно покритие върху изсъхналия кит

    След като китът изсъхне, нанесете 3M Сухо контролно покритие, за да се покаже структурата на кита, чрез което е възможно контролирано бързо шлифоване. Сухото контролно покритие допринася за намаляване на запълването на абразива и удължава живота на абразивния материал.

  • Стъпка 5 – шлайфане на кита

    Стъпка 5 – шлайфане на кита

    Използвайте абразивите 3M Cubitron™ II 150+ с машина или с подходяща ръкохватка и прахоуловител за бързо оформяне на участъка, където се нанася кит.

  • Стъпка 6

    Стъпка 6 – повторно нанасяне на сухо контролно покритие за маркиране на фините драскотини

    Нанесете отново 3M Сухо контролно покритие, за да се покажат по-дълбоките драскотини и несъвършенства на повърхността, които трябва да бъдат премахнати с по-фини абразиви.

  • Стъпка 7 – намаляване на драскотините

    Стъпка 7 – намаляване на драскотините

    За да подготвите повърхността за грундиране, намалете драскотини клас 150+, като използвате клас 220+. За оптимални резултати при заглаждането използвайте абразив с ръкохватка.

  • Стъпка 8 – окончателно шлайфане преди грундиране

    Стъпка 8 – окончателно шлайфане преди грундиране

    След ръчното шлайфане използвайте ексцентрик шлайф машина (Festool Automotive Systems LEX 150 / 5 или Festool Automotive Systems ETS / EC 150 / 15) и Cubitron™ II 220+, а след това P400 / P500 , за да се получи изострен край и да се подобри адхезията на грунда.

  • Стъпка 9 – място за изглаждане

    Стъпка 9 – място за изглаждане

    Временно покрийте всички околни ръбове с маскираща лента, преди да подготвите участъка за изглаждане.

  • 9a : Използвайки гъвкави абразивни листа 3M™ P1000 - P1200 , за да подготвите ръбовете и оформящите линии на участъка, в който трябва да се извърши изглаждане на основното покритие.

  • 9b: За да подготвите цялото място за изглаждане, използвайте абразивен материал 3M P1000 (напр. 260L+, Гъвкав диск или Trizact™) с преходна подложка на ексцентрик шлайф машина.

  • 9c : Използвайки сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина и прахов екстрактор, почистете повърхността, така че основното покритие да се нанася на чисто, почистете повърхността с 3M кърпички за повърхности и подходящ обезмаслител, след което маскирайте грундирания участък, както е необходимо.
    Нанесете избрания от вас грунд и го оставете да изсъхне, следвайки препоръките на производителя на боята.

Фино шлайфане за боядисване – повърхностна подготовка на грунда, готов за нанасяне на основния пласт

  • Стъпка 1 – нанасяне на сухо контролно покритие

    Стъпка 1 – нанасяне на сухо контролно покритие

    Нанесете сухо контролно покритие върху грундирания участък, за да се контролира работата.

  • Стъпка 2 – заравняване на повърхността

    Стъпка 2 – заравняване на повърхността

    Първата стъпка при шлайфане на грунд се извършва с P320 / P400, като се използват абразивни листа на 3M с ръкохватка в центъра на ремонтирания участък над кита, за да се изравни повърхността.

  • Стъпка 2b – повторно нанасяне на сухо контролно покритие

    Стъпка 2b – повторно нанасяне на сухо контролно покритие

    Нанесете отново сухо контролно покритие върху шлайфания участък, за да се покажат драскотините, които трябва да се отстранят.

  • Стъпка 3 – ръчно шлайфане на контурите

    Стъпка 3 – ръчно шлайфане на контурите

    За да се предотврати прегаряне при последващото шлайфане с ексцентрик шлайф машина, всички ръбове и оформящи линии на ремонтирания участък първо се шлайфат ръчно с Hookit™ гъвкави абразивни листа P1000.

    Съвет: Най-важното е да не се шлайфа през грунда и отново да се оголва металът. Ако това все пак се случи, задължително покрийте този участък с необходимата дебелина (в съответствие с препоръките на производителя на боята!). В недобре обработен участък основното покритие е с по-тъмен цвят, което води до контактна корозия.

  • Стъпка 4 – отстраняване на стария грунд

    Стъпка 4 – отстраняване на стария грунд

    Шлифовайте повърхността, като използвате Festool Automotive Systems LEX3 150 / 3 или Festool Automotive Systems EETS / EC 150 / 3, снабдена с мека опорна подложка. За да се отстрани предишният грунд и да се получи перфектна повърхност за нанасянето на основното покритие, трябва да се използва абразив P400/P500.

  • Стъпка 5a – подготовка на мястото за преливки – до ръб

    Стъпка 5

    Със сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина Festool Automotive System с прахосмукачка, почистете повърхността, за да я подготвите за нанасянето на чист основен пласт. Избършете повърхността с кърпичка за повърхности 3M и подходящ обезмаслител на водна основа.

  • Стъпка 6 – окончателно почистване

    Стъпка 6 – окончателно почистване

    Последната стъпка преди нанасяне на базата, когато автомобилът вече е в камерата за боядисване, е да се почисти изцяло повърхността с 3M™ Tack Cloth Aqua.

E-coat шлайфане на покритието при подготовка на нова част

  • Стъпка 1 – очертаване на мястото

    Стъпка 1 – очертаване на мястото

    Разгледайте новата част почистете я и я обезмаслете в съответствие с препоръките на производителя на боята.

    Като започнете отвътре и работите навън, използвайте сив Scotch Brite (от ролка или подложка за ръчна обработка), за да загрубите вътрешната страна на частта, както и около ъглите, ръбовете и периферията.

  • Стъпка 2 – шлайфане

    Стъпка 2 – шлайфане

    След това шлайфайте повърхността с ексцентрик шлайф машина с 3 mm ход на шлайфане, снабдена с мека опорна и преходна подложка за допълнително буфериране. Идеалният абразив за този процес, е специалният E-coat Disc 3M™ Hookit™ Абразивен диск 337U, клас P320.

  • Стъпка 3 – почистване на праха

    Стъпка 3 – почистване на праха

    Използвайки сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина и прахов екстрактор, почистете повърхността, така че грундът да се нанася на чистo.

    Трябва да се направи окончателно почистване в съответствие с препоръките на производителя на боята и след това да се нанасe грунд.