Абразивните материали на 3M осигуряват основа за получаване на най-добри резултати при боядисване. Портфолиото включва шлифовъчни дискове и ленти, абразиви за ръчно и мокро шлайфане. Правилният избор на абразиви играе ключова роля за получаването на перфектен резултат при боядисването на автомобили. Независимо дали става дума за процеса на подготовка, за сухо шлайфане на грунд или за фина шлифовка преди боядисване, нашите качествени абразиви и допълнителен асортимент от аксесоари ви помагат безопасно и ефективно да извършвате своята работа, особено ...
При подготовката за нанасяне на кита почистете ремонтирания участък и отстранете всички частици боя и ръжда. Шлайфайте до гол чист метал, като използвате Cubitron™ II 150+ на ексцентрик шлайф машина, за да постигнете желаната повърхност за нанасяне на кит.
Нанесете 3M Сухо контролно покритие, за да се покажат всички драскотини 150+, а след това загрубете изострен край около голия метал с Cubitron™ II 220+, за да се предотврати проникването на разтворители от кита в ръбовете, което може да доведе до раздуване.
Нанесете кит 3M по избрания от вас метод - или с иновативната система за динамично смесване на 3M or или чрез стандартните методи за нанасяне на кит.
След като китът изсъхне, нанесете 3M Сухо контролно покритие, за да се покаже структурата на кита, чрез което е възможно контролирано бързо шлифоване. Сухото контролно покритие допринася за намаляване на запълването на абразива и удължава живота на абразивния материал.
Използвайте абразивите 3M Cubitron™ II 150+ с машина или с подходяща ръкохватка и прахоуловител за бързо оформяне на участъка, където се нанася кит.
Нанесете отново 3M Сухо контролно покритие, за да се покажат по-дълбоките драскотини и несъвършенства на повърхността, които трябва да бъдат премахнати с по-фини абразиви.
За да подготвите повърхността за грундиране, намалете драскотини клас 150+, като използвате клас 220+. За оптимални резултати при заглаждането използвайте абразив с ръкохватка.
След ръчното шлайфане използвайте ексцентрик шлайф машина (Festool Automotive Systems LEX 150 / 5 или Festool Automotive Systems ETS / EC 150 / 15) и Cubitron™ II 220+, а след това P400 / P500 , за да се получи изострен край и да се подобри адхезията на грунда.
Временно покрийте всички околни ръбове с маскираща лента, преди да подготвите участъка за изглаждане.
9a : Използвайки гъвкави абразивни листа 3M™ P1000 - P1200 , за да подготвите ръбовете и оформящите линии на участъка, в който трябва да се извърши изглаждане на основното покритие.
9b: За да подготвите цялото място за изглаждане, използвайте абразивен материал 3M P1000 (напр. 260L+, Гъвкав диск или Trizact™) с преходна подложка на ексцентрик шлайф машина.
9c : Използвайки сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина и прахов екстрактор, почистете повърхността, така че основното покритие да се нанася на чисто, почистете повърхността с 3M кърпички за повърхности и подходящ обезмаслител, след което маскирайте грундирания участък, както е необходимо.
Нанесете избрания от вас грунд и го оставете да изсъхне, следвайки препоръките на производителя на боята.
За да се подобри адхезията на грунда, се препоръчва да обработите зоната около ръба с P400 / P500.
Приложете и втвърдете грунда според Вашите предпочитания, според препоръките на производителя на боя.
Нанесете сухо контролно покритие върху грундирания участък, за да се контролира работата.
Първата стъпка при шлайфане на грунд се извършва с P320 / P400, като се използват абразивни листа на 3M с ръкохватка в центъра на ремонтирания участък над кита, за да се изравни повърхността.
Нанесете отново сухо контролно покритие върху шлайфания участък, за да се покажат драскотините, които трябва да се отстранят.
За да се предотврати прегаряне при последващото шлайфане с ексцентрик шлайф машина, всички ръбове и оформящи линии на ремонтирания участък първо се шлайфат ръчно с Hookit™ гъвкави абразивни листа P1000.
Съвет: Най-важното е да не се шлайфа през грунда и отново да се оголва металът. Ако това все пак се случи, задължително покрийте този участък с необходимата дебелина (в съответствие с препоръките на производителя на боята!). В недобре обработен участък основното покритие е с по-тъмен цвят, което води до контактна корозия.
Шлифовайте повърхността, като използвате Festool Automotive Systems LEX3 150 / 3 или Festool Automotive Systems EETS / EC 150 / 3, снабдена с мека опорна подложка. За да се отстрани предишният грунд и да се получи перфектна повърхност за нанасянето на основното покритие, трябва да се използва абразив P400/P500.
Със сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина Festool Automotive System с прахосмукачка, почистете повърхността, за да я подготвите за нанасянето на чист основен пласт. Избършете повърхността с кърпичка за повърхности 3M и подходящ обезмаслител на водна основа.
Последната стъпка преди нанасяне на базата, когато автомобилът вече е в камерата за боядисване, е да се почисти изцяло повърхността с 3M™ Tack Cloth Aqua.
Разгледайте новата част почистете я и я обезмаслете в съответствие с препоръките на производителя на боята.
Като започнете отвътре и работите навън, използвайте сив Scotch Brite (от ролка или подложка за ръчна обработка), за да загрубите вътрешната страна на частта, както и около ъглите, ръбовете и периферията.
След това шлайфайте повърхността с ексцентрик шлайф машина с 3 mm ход на шлайфане, снабдена с мека опорна и преходна подложка за допълнително буфериране. Идеалният абразив за този процес, е специалният E-coat Disc 3M™ Hookit™ Абразивен диск 337U, клас P320.
Използвайки сив диск Scotch-Brite™ на ексцентрик шлайф машина и прахов екстрактор, почистете повърхността, така че грундът да се нанася на чистo.
Трябва да се направи окончателно почистване в съответствие с препоръките на производителя на боята и след това да се нанасe грунд.